Naam:
sa-scha.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Voor mijn derde jaar HBO Pedagogiek moest ik een minor kiezen. Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor de minor 'Pedagoog van de Wereld'. Naast lessen over culturele diversiteit en wereldse visies is het bij deze minor ook de bedoeling dat je vijf weken een project in het verre, verre buitenland gaat doen. Voor mij betekent dat: Vijf weken lang een project met straatkinderen in het Embu Rescue Centre in Kenia. Dit ga ik met drie andere meiden van mijn opleiding doen: Karlijn. Lotte en Femke. Daarna is het kerstvakantie en gaan Karlijn, Femke en ik nog twee weken rondreizen in Kenia.

Ik vind het allemaal super spannend, maar ik heb er zin in! Een nieuwe uitdaging. What doesn't kill you, makes you stronger.

Over mijn reis

De reis begint op 15 november om 11:40 in Nederland op Schiphol. We vliegen van Schiphol naar Istanbul en dan van Istanbul naar Nairobi. Hier komen we midden in de nacht aan. De eerste vijf weken zullen we vooral in Embu (Kenia) zijn. In onze weekenden willen we hier en daar nog wat activiteiten doen, zoals een safari in het Masai Mara Park. Op 19 november is onze laatste projectdag. Zaterdag 20 november begint onze rondreis door Kenia. Deze staat nog niet geheel vast. Vanaf 30 december zijn we te vinden op het strand in Malindi. Hier vieren we ook Oud- en NIeuwjaar. 1 januari vliegen we van Malindi terug naar Nairobi. Van 1 op 2 januari vliegen we 's nachts weer via Istanbul terug naar Nederland. We zijn als het goed is om 17:30 weer op Hollandse bodem.

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Israël, Italië, Nederland, Nederlandse Antillen, Oostenrijk, Polen, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.